Frågor och svar


Frågor och svar

Här får du svar på de vanligaste frågorna kring medlemskap, träning och autogiro. Vill du vet mer är det bara att kontakta oss via  Kontakta oss.

Boka Pass

Hur bokar jag ett pass ?
Gå till boka.actimera.se. Dina inloggningsuppgifter är din mailadress och din PIN-kod/lösenord.

Hur bokar jag pass på nätet?
Du loggar in på boka.actimera.se , väljer du det pass som passar dig och trycker på det och tryck på boka.

Betalnings frågor

Hur kan jag betala mitt medlemskap på Actimera?
Du kan helt välja att betala via autogiro, kontant eller mot faktura med det intervall du önskar.

Varför har jag fått en betalningspåminnelse, jag har ju autogiro?
Om du har fått en betalningspåminnelse betyder det att vi ej kunnat dra pengar från ditt konto. Autogireringarna sker den 28:e varje månad (eller nästkommande vardag). Om vi inte kan dra pengar från ditt konto skickar vår samarbetspartner en påminnelse på utstående belopp, plus påminnelseavgift. Det är din bank som ger oss information om att det eventuellt saknas pengar på kontot. Det kan även vara något fel med ditt kontomedgivande, du kan själv se på din bank via Internet om du har ett medgivande kopplat till oss.

Varför har jag fått en påminnelseavgift?
Vi har en överenskommelse om att det ska finnas pengar på kontot den 28:e varje månad. Om vi skickar en påminnelse så står påminnelseavgiften för de administrativa avgifter det faktiskt kostar att skicka fakturan.

Jag har bytt bank eller kontonummer, hur får jag det att fungera igen med autogiro?
Då behöver du fylla i en ny medgivandeblankett (öppna som PDF) och maila till info@actimera.se så hjälper dig. Du kan även lämna dina nya kontouppgifter på  Actimera eller kontakta din bank.

Avtalsfrågor

Jag har förlorat min medlems tagg, hur gör jag för att få en nytt?
Vänligen vänd dig till receptionen/kassan på hos oss så löser vi det. Ny tagg utfärdas då mot en avgift.

Hur gammal måste man vara för att få träna på Actimera?
Vi har 14-årsgräns på vår anläggningar. Men man kan träna från 12 år tillsammans med sina föräldrar.

Kan jag överlåta mitt medlemskap?
Nej, ditt medlemskap är personligt och kan ej överlåtas.

Hur lång uppsägningstid har jag?
Om du inte längre befinner dig i bindningstiden och vill säga upp ditt avtal så är din uppsägningstid en månad plus resterande dagar i uppsägningsmånaden.

Hur säger jag upp mitt medlemskap?
Du kan säga upp ditt medlemskap via mail till info@actimera.se, ringa till oss på tel. 0300-15 600 eller att personligen komma in till oss.

Kan jag provträna hos er?
Nej det går däremot att träna mot engångs kostnad. Denna drar vi av om ni blir medlem givetvis.

Vad innebär ett löpande autogiroavtal?
Alla våra avtal är löpande och med det menas att man måste säga upp avtalet om man inte längre vill vara medlem. Men bindningstiden som man tecknat måste fullbetalas.

Medlemmen äger rätt att frysa sitt medlemskap vid skada, sjukdom och graviditet samt vid arbete, studier eller militärtjänstgöring på annan ort mot uppvisande av intyg som styrker skälet till frysningen. Sådan frysning av sitt medlemskap kan ske med minst 1 månad och längst 12 månader i taget. Actimera äger rätt att ta ut en avgift för varje påbörjad frysningsperiod. Frysning kan ske endast med hela månader och framåt i tiden. Under frysningsperioden kan medlemmen inte ta del av Actimera’s utbud. Medlemsavtalet förlängs med den tid som Actimera godkänner frysning för och ingen månadsavgift debiteras under frysningsperioden.

 

Bokningsregler

Användarnamn och pinkod:

För att logga in på Boka Pass så behöver du din e-postadress och pinkod. Om du har glömt din inloggning kan du kontakta Oss eller din anläggning.

Bokning:

Du kan boka och avboka pass på flera olika sätt. Antingen via Boka Pass, via bokningsterminalen på anläggningen. Det går även att ringa till oss, under högtryck är det dock inte säkert att någon på anläggningen hinner svara så vi rekommenderar att du använder hemsidan. På hemsidan kan du antingen boka pass genom att logga in via ’Boka Pass’ längst upp i menyn på hemsidan. Du kan delta på drop in i mån av plats givetvis.

Avbokning:

Bokningen måste avbokas senast 2 timmar innan passet börjar, även om du står på väntelistan så behöver du boka av din plats. Om man missar att avboka 1 pass får man en varning.

Väntelistan:

Om ett pass är fullbokat så kan du ställa dig på väntelistan. Om någon bokar av så flyttas du automatiskt upp så därför är det viktigt att boka av i tid även om du bara står på väntelistan. Flyttas du upp till en fast plats så får du ett mail (om vi har din mailadress)  eller sms om detta.

Om du fortfarande står på väntelistan när du kommer till anläggningen så checka in (via läsaren i receptionen eller via bokningsterminalen, om sådan finns) och stanna kvar i receptionsområdet för 10 minuter innan passet börjar så släpps väntelistan, de som bokat och har en plats men inte hämtat ut sin biljett blir av med platsen och platsen släpps till väntelistan istället.

Hämta ut passbiljett:

Biljetten kan hämtas ut tidigast 2 timmar innan och senast 10 minuter innan passet börjar. Hämtas den inte ut så släpps biljetten till de som står på väntelistan, detta görs 10 minuter innan passet börjar.

Även om du står på väntelistan så måste du checka in på anläggningen (antingen via läsaren i receptionen eller på bokningsterminalen) annars kommer du inte komma med när väntelistan körs.

 

Friskvårdsbidrag

Jag får bidrag från min arbetsgivare, men behöver ett intyg för att styrka mitt medlemskap, hur gör jag för att få ett kvitto på mina betalningar?
Lättaste vägen att gå är att kontakta oss via kontakta Oss

Kan jag få kvitto i förskott?
Vi kan bara skriva ut kvitto på det som har dragits från ditt konto.