Utomhusträning

När världen är upp & ner, anpassar vi på ActiMera.

Både i och utanför Cluben. Vi ska ombesörja träning så säkert som möjligt till så många som möjligt

ActiMera erbjuder Dig som medlem, ännu fler alternativ – allt för att vi alla ska kunna leva så normalt det går och för att vi vet att varje investering av träning stärker vårt immunförsvar och kan göra skillnad!

Vi startar igång med 10 utomhuspass per vecka!

 

Finns upplagda på: Boka pass

Måndag

Kl 10.00 – 10.55 – Funktionell Träning med fokus på ben-& bålövningar samt korta pulstoppar. Avslutas med en skön rörelseserie. Passar: Alla

Kl 18.30 – 19.15 –  Cardio Intervall, härliga intervaller för att utmana din kondition. Du anstränger dig efter din egen förmåga. Passar: Alla

Tisdag

Kl 13.00 – 13.55 – Stavgång & Mjuka rörelser, vi ger oss ut på en härlig, lite raskare Stavgångsrunda, med start & mål – ActiMera. Vi avslutar med styrkeövningar och uppmjukande rörelser. Passar: Alla

Kl 18.00 – 18.55 – Funktionell Träning med fokus på ben-  & bålövningar samt korta pulstoppar. Avslutas med en skön rörelseserie. Passar: Alla

Onsdag

Kl 10.30 – 11.25 – Funktionell Träning med fokus på ben- &  bålövningar samt små pulstoppar. Avslutas med en skön rörelseserie. Passar: Senior och övriga åldrar

Torsdag

Kl 13.00 – 13.55 – Stavgång & Mjuka rörelser 60+, vi ger oss ut på en härlig, långsammare Stavgångsrunda, med start & mål – ActiMera. Passar: Seniorer som vill gå en lugnare Stavgångspromenad på behörigt avstånd, (ca 3 meter) helt utan kroppskontakt.

Kl 18.00 – 18.55 – Ett steg i taget – härlig löparklass för alla nivåer! Passar: alla åldrar som har vårspring i benen

Fredag

Kl 11.00 – 11.55 – Stavgång & Mjuka rörelser, vi ger oss ut på en härlig, lite raskare stavgångsrunda, med start & mål – ActiMera. Vi avslutar med styrkeövningar och uppmjukande rörelser. Passar: Alla

Lördag

Kl 10.30 – 11.15 – Multiträning,  passet består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla vår kondition och syreupptagningsförmåga . Här arbetar vi i tidsbestämda intervaller, utefter egen hastighet i övningarna och på egen nivå. Passar: Alla

Söndag

Kl. 16.00 – 16.55 – Joggingpass med Funktionell styrka. Uppvärmning vid ActiMera för att sedan jogga/springa mot skolan och tillbaka. Vi kommer göra stopp var 500 – 600 m för konditionsintervaller samt styrkemoment. Passar: Alla

Tips på utomhusklädsel: Klä dig lager på lager, kan vara bra och kunna ta av och på sig då vi blir varma under passet. Använd underställ eller funktions linne och byxa, en långärmad tröja och sen en tunnare jacka och överdragsbyxor. Ta med handskar och mössa, vill du ha med egna stavar eller knäskydd så gör det annars har vi o låna ut på Actimera. Är träningen under kvällstid, är det toppen med reflexväst. Eventuella redskap rengörs noggrannt både före & efter pass.
Vi samlas utanför Actimera – Varmt välkommen på ett härligt pass och en god kaffe på uteplatsen !

 

 I allt vi gör, ska vi göra så säkert som möjligt

oavsett inomhus på ActiMera, utanför eller online!