Personlig Tränare – till för alla!

Personlig Tränare – till för alla!

Det finns mängder av olika anledningar eller orsaker för att anlita en expert. Någon som redan är en av världens bästa.. någon som är skadad.. någon som aldrig kommer igång.. Orsakerna kan vara många..

Du kan till exempel anlita en välutbildad tränare för att: 

  • Rehabilitera en skada
  • Träna effektivt fast du har en skada
  • Komma i bättre form
  • Behålla eller öka muskelmassa snabbt
  • Minska fettmassa snabbt, på ett hälsosamt långsiktigt sätt
  • Få experthjälp inför en större prestation
  • Våga börja träna
  • Inspirera Dig på nya vägar och hitta nya dimensioner i din träning
  • Någon ska vänta på Dig och ringer när du smiter undan….

Personlig Träning – The Actimera Way

Hos oss är PT-träning verkligen personlig träning. Vi utgår helt från Dig och dina förutsättningar, syfte och mål. Utifrån detta skräddarsyr vi ett upplägg som leder till den önskade förändringen i ditt liv. Du kommer göras medveten om hur Du behöver träna för att komma i balans. Vi hjälper Dig att hålla motivationen på topp i en miljö av gemenskap och glädje. Du vet varför Du vill göra en förändring. Vi hjälper Dig med hur Du skall göra för att komma till ditt mål. Tillsammans skapar vi resultat kring Din hälsa och livsstil.

ActiMeras förändringsprogram i 5 steg:

  1. Du bokar in dig i receptionen för ett första möte med någon av våra PT
  2. Vi börjar med en PT- analys där vi går igenom:
  3. – Ditt syfte:
    1. Varför vill Du ge dig ut på en förändringsresa?
    2. Din målsättning. Vad är ditt önskade läge?
    3. Din bakgrund och dina nuvarande förutsättningar i ett antal enkla analyser
    4. Vi sammanfattar vart Du står i dag jämfört med vad du vill uppnå. Tillsammans kvantifierar vi mål eller delmål som vi kan utvärdera under resans gång.
    5. Avslutningsvis sätter vi en grov träningsplanering kring hur många tillfällen vi ska ses och över hur lång tid.
  4. Vi utformar ett lämpligt träningsupplägg baserat på Din målsättning och Din önskade framfart.
  5. Vi ses för träning enligt det tema och omfattning som vi sammanfattat efter vår analys
  6. Uppföljning av kvantifierad mål eller delmål. Ny planering, fortsatt träning, ny uppföljning, osv