Logotype Actimera
Öppettider: alla dagar 4.30 - 23 
Reception bemannad: mån-tor 17-20, lör 9-12
BLI MEDLEM

GRUPPTRÄNING INOMHUS

Som medlem i Actimera har du ett stort utbud av klasser att välja bland. Läs mer om respektive klass nedanför. Du kan även boka ditt pass direkt via knappen.

Skivstång

Med hjälp av en skivstång tränar du kroppens större muskler. Skivstång är en styrkeinriktad träningsform där stång och fria vikter används för träning till förkoreograferad musik. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter på stången.

Bål & balans

Ett pass som kombinerar träning för bålen och tränar din balans. Vi arbetar i både stående och sittande positioner. Perfekt kombination med konditionsträning

Mage-rygg

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Bålstyrka och flexibilitet vävs samman genom väl kombinerade rörelser. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform. Perfekt att kombinera med din konditionsträning.

Intensiv funktionell träningg

Ett pass där du tränar styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans och utmanar kroppen i alla rörelseplan. Vi använder fria vikter och den egna kroppen. Ett pass för dig som tränat ett tag, utmana till nästa nivå.

Fys-yoga

Fys-yogan fokuserar på att stärka musklerna och få upp ett varmt och flåsigt flöde.

Iyengaryoga

En form av hatha yoga där vi bl.a. fokuserar på kroppens linjering. Hjälpmedel används vid behov för att kunna utöva positionen på ett bra sätt för kroppen. Vi stannar lite längre i ställningen (ca 20-30 sekunder) för att uppnå uthållighet och förståelse för positionen. Ställningarna i yogan är kraftfulla med fokus på styrka, smidighet och balans. Klassen börjar med en stunds tystnad och avslutas med nedvarvning samt avslappning. Ett pass för nybörjare såsom dig med flera års erfarenhet av yoga.

Yin yoga

Är en stilla yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar som bindväv, leder och ligament, för att behålla en rörlig och ungdomlig kropp, undvika ledproblem, ryggproblem etc. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer. Ta gärna med egen filt eller större handduk att använda vid vilan.

Rörlighet

Stretch och rörlighet står i fokus under denna rogivande träningsstund. De harmoniska rörelserna är lätta att anpassa efter dina egna förutsättningar. Actimeras rörlighet är som balsam för din kropp.

Stepglädje

Visste du att träning upp och ner på en steplåda är väldigt effektivt och vansinnigt roligt? Detta pass bjuder på enkel och följsam konditionsträning som ger bra flås. En dos av "hjärngympa" kan förekomma då varannan låt är mer dansant och sätter en kul prägel på det hela. Pulshöjande stepträning med touch av dansanta inslag!

Afro dance

I Afrodance får du njuta av stora härliga rörelser som är inspirerade av afrikansk dans och musik, i modern tappning. Vi tränar i block med repetitioner tills vi avslutar med ett genomströmmande pass för hela kroppen. Massor av träning och en enorm rörelseglädje symboliserar Dansa Afro. Här finns inget rätt eller fel, blunda och njut!

Pulsgympa

Pulsgympa är ett fantastiskt roligt och svettigt sätt att öka eller bibehålla kondition på. Dessutom får du även en högre förbränning i kroppen av de pulshöjande rörelserna och övningarna. Pulsgympa har en släng av enkla aerobic-övningar och är lika enkelt som traditionell gympa med en kreativ touch. Gillar du träning med mycket fart så har du hittat rätt!

Spinning/in-door walking

Spinning är effektiv konditionsträning på en cykel där hela kroppen arbetar, vilket gör att den totala energiförbrukningen ökar. vi arbetar i intervaller där arbetet sker efter din egen förmåga och det är hela tiden din egen upplevda ansträngning som styr. Spinning är en skonsam träningsform som passar alla som vill få bättre kondition.

Tabata

Tabata är högintensiv träning för ökad kondition, muskeltillväxt och fettförbränning. Du jobbar under korta intervaller där du maximerar ansträngningen. Du lägger nivån på din dagsform Under detta pass tränar vi de olika rörelserna i intervaller om 45s, 20s med 10s vila mellan varje omgång. Varje rörelse körs i omgångar.

Stark

Renodlade styrkeövningar för kroppens större muskler. Övningar som huvudsakligen sker med skivstång och hantlar. I detta pass kör du ditt eget race under längre och kortare tidsintervaller. Enkelt, kraftfullt och grymt kul!Renodlade styrkeövningar för kroppens större muskler. Övningar som huvudsakligen sker med skivstång och hantlar. I detta pass kör du ditt eget race under längre och kortare tidsintervaller. Enkelt, kraftfullt och grymt kul!
chevron-downmenu-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram