Logotype Actimera
Öppettider: alla dagar 4.30 - 23 
Reception bemannad: mån-tor 17-20
BLI MEDLEM

GRUPPTRÄNING INOMHUS

Träningen på AM vilar på de 5 fyselementen vilket återspeglas i vårt schema. Där ges du möjlighet att träna det du behöver i form av Uthållighet, Styrka, Rörlighet, Snabbhet och Koordination. Vår klassdesign utgår från att träningen ska vara Säker, Effektiv och Motiverande. Succesivt kommer alla våra klasser vara uppbyggda på samma vis. Vi inleder alltid med en uppvärmningsdel för att få igång rörelseapparaten, höja pulsen och öka rörligheten. Därefter ligger en träningsdel som beroende på klass har sin tonvikt på något eller några av våra 5 fyselement. Avslutningsvis följer en nedvarvningsfas och välgörande stretch. 
 Förutom våra drop-in klasser på schemat så kommer vi att hålla ett antal kurser och PT-small grupper. Skillnaden mellan att drop-in och kurser är att i det sistnämnda så följer vi en röd tråd med progression under ett givet antal veckor för en sluten grupp.  Att träna på Drop-in bygger du din egen röda tråd med att sätta samman en sund träning efter ditt behov. Vi tillhandahåller paletten av klasser enligt de 5 fyselementen men du väljer din väg.

CIRKELTRÄNING

Ett effektivt pass som körs i vårt cirkelgym i maskiner. Du jobbar i 45 sekunder per maskin på en nivå/belastning och tempo som passar dig och du vilar/ byter du maskin under 15 sekunder. Du inspireras till härlig musik och en Inspiratör som ser till att träningen blir både rolig och säker! Totalt är det 12 olika stationer/övningar som körs i 2 varv och ger dig träning för hela kroppen på endast 25 minuter.

PILATES

Pilates ger dig stark core, ökad rörlighet, minskad stress och spänning, ökad balans & kroppskontroll. I Pilates jobbar vi med andning, fokus, precision och kontroll. Vi jobbar med att stärka våra muskler på vår egen nivå och du får alternativ till rörelser som passar dig. Allt i ett behagligt tempo till härlig musik.

PULSTRÄNING

Högintensiv pulsträning där vi arbetar med olika rörelser/övningar i intervallblock med kortare vila emellan. Rörelserna kan utföras med olika intensitet och du bestämmer din nivå för dagen. En träning som passar alla och som ger dig bättre kondition.

SLOW FLOW YOGA

Här får du en blandning av Vinyasa och Hathayoga - Det är en yogaform som passar alla och särskilt nybörjare då vi fokuserar på grundläggandepositioner och lugna övergångar i kraftfulla flöden där vi blandar styrka, rörlighet och mentalt fokus i en härlig mix! Vi inleder med fokusering/andningsövning och arbetar därefter igenom kroppen där vi knyter samman rörelse och andning i framåtfällningar, bakåtböjningar, rotationer och balans. Vi avslutar med en välgörande djupavslappning där kropp & sinne får landa efter klassen.

GLOBAL YOGA

I Global Yoga tränar vi styrka, balans och rörlighet. Vi övar också på att vara stilla och hitta ett inre lugn. Passet inleds med en guidad meditation, som sedan följs av en fysiskt aktiv del där vi varvar statiska och flödande positioner som synkroniseras med andningen, samt mentala intentioner. Vi avslutar med en djupavslappning så att du känner dig härligt avkopplad när du går hem.

DANZY

Känn leendet sprida sig i kroppen och låt dig svepas in i dansens fantastiska värld. Täningsformen som är så rolig att du inte ens hinner reflektera över att du tränar. DanZy är en motiverande och pulshöjande gruppträningsklass där vi även får "nörda" in extra på steg mellan låtarna innehållande de roligaste dansstilarna till de bästa hitsen genom tiderna. Koreografierna är okomplicerade och logiska samt presenteras pedagogiskt och motiverande.

CORE

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Bålstyrka och flexibilitet vävs samman genom väl kombinerade rörelser. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform.

FUNKTIONELL TRÄNING

Ett pass där du tränar fys elementen, styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans och utmanar kroppen i alla rörelseplan. Vi använder fria vikter och den egna kroppen. Ett pass för dig som tränat ett tag, utmana till nästa nivå.

FYS YOGA

Fys yoga fokuserar på att stärka musklerna och få upp ett varmt och flåsigt flöde.

YIN YOGA

Är en stilla yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar som bindväv, leder och ligament, för att behålla en rörlig och ungdomlig kropp, undvika ledproblem, ryggproblem etc. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer. Ta gärna med egen filt eller större handduk att använda vid vilan.

RÖRLIGHET

Stretch och rörlighet står i fokus under denna rogivande träningsstund. De harmoniska rörelserna är lätta att anpassa efter dina egna förutsättningar. Actimeras rörlighet är som balsam för din kropp.

AFRO DANCE

I Afrodance får du njuta av stora härliga rörelser som är inspirerade av afrikansk dans och musik, i modern tappning. Vi tränar i block med repetitioner tills vi avslutar med ett genomströmmande pass för hela kroppen. Massor av träning och en enorm rörelseglädje symboliserar Dansa Afro. Här finns inget rätt eller fel, blunda och njut!

AEROBIC

Aerobic går aldrig ur tiden. Är ett fantastiskt roligt och svettigt sätt att öka eller bibehålla kondition på. Dessutom får du även en högre förbränning i kroppen av de pulshöjande rörelserna och övningarna. Gillar du träning med mycket fart så har du hittat rätt!

SPINNING CROSSTRAINER

Spinning är effektiv konditionsträning på en cykel där hela kroppen arbetar, vilket gör att den totala energiförbrukningen ökar. Arbetet sker efter din egen förmåga och det är hela tiden din egen upplevda ansträngning som styr. Spinning är en skonsam träningsform som passar alla som vill få bättre kondition.

HIIT & TABATA

HIIT/Tabata är högintensiv träning för ökad kondition, muskeltillväxt och fettförbränning. Du jobbar i intervaller där du maximerar ansträngningen. Du lägger nivån på din dagsform. Under detta pass tränar vi de olika rörelserna i intervaller om 45s och 20s.

STYRKA

Övningarna utförs med antingen skivstång, fria vikter eller din egna kroppsvikt. I Styrka grön fokuserar vi lite extra på tekniken.
chevron-downmenu-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram